Известие

Collapse
No announcement yet.

147 - Тропане отзад и нестабилност над 90км/ч

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • 147 - Тропане отзад и нестабилност над 90км/ч

    Преди седмица са разхвърляли цялата задница.
    Сменяни са задните пружини, че бяха счупени.
    Пружините са свалени от 147 със същия мотор, проверени и съвпадащи номера по ВИН, абе същите са.

    По напречните щанги са подменени всички тампони - 8бр.
    Тампоните на шенкелите също са сменени.
    На надлъжните щанги не са пипани, но така като ги гледах и аз - няма нужда. Колата е на 75к. купувана чисто нова - сиреч реални км.
    http://youtu.be/PP3WxH31bHY

    На задната стаб щанга, на тампоните подложих парче агренажен ремък - щангата е ок за мен http://youtu.be/PghkpHBs4_c
    Беалетите са нови.


    Тропа все едно всичките тампони са аут, покарах я преди да я разглобим с аверчето - просто при първата неравност на пътя при скорост над 90км/ч колата няма никаква стабилност. Минала е реглаж на двата моста преди седмица.


    Бяха сложили обратно тарелките/тампоните най-отгоре на задните аморт. Обърнах ги и сложих, както трябва , но ми прави впечатление, че не лягат като хората:
    ex - 147 16v multijet

  • #2
    Изтървали амортисьори биха обяснили тази нестабилност. Също може да имат отношение и към счупването на пружините. Другата вероятност е кофти реглаж. Забрави всички разпечатки и си загледай колелетата на око При луфтове в задницата, в момента в който слезеш от стенда вече геометрията няма нищо общо с разпечатката.
    sigpic
    156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
    "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

    Comment


    • #3
      Утре ще търся скоби за пружините.
      Да видя поведението на аморт.

      Другия вариант е да сваля моите макферсони, но много играчка става....

      Интересно, че преди седмица-две я карах колата и нямаше проблеми, изведнъж ли да изтърват ?
      ex - 147 16v multijet

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от emzo Покажи съобщение
        Утре ще търся скоби за пружините.
        Да видя поведението на аморт.

        Другия вариант е да сваля моите макферсони, но много играчка става....

        Интересно, че преди седмица-две я карах колата и нямаше проблеми, изведнъж ли да изтърват ?
        Най-първо преди да разглобиш колата установи откъде тропа. На канал двама я клатят един отдолу с фенерчето и пипа с ръка. Ако не ще да хлопа, повдигаш леко гумата с крик(10см) и с една голяма щанга я вдигаш рязко нагоре от земята, като удар един вид. Щото като я разглобиш ще е късно и нищо чудно да я сглобиш и пак да хлопа и пак отначало. Ако преди стенда си нямал проблеми търси причината там. Като погледнеш задната гума външно като по канап от предната трябва да се вижда 1 пръст или по-малко. Ако ти сочи в средата на предната, както съм имал случай, със стенда само са я развалили.
        Last edited by code; d.m.y г., 21:54.
        sigpic
        156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
        "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

        Comment


        • #5
          Стенда са го правили след смяната на всичко.
          Не се знае дали е от реглажа.
          Вече е прилично поразглобена
          ex - 147 16v multijet

          Comment


          • #6
            Нищо им няма на амортисьорите.
            Тропането е от щангата, без нея не тропа.

            Проблема със стабилността си остава, утре ще я закарам за реглаж на едно място в Зарата, щом Феро им се е доверил, значи трябва да са кадърни.
            Last edited by emzo; d.m.y г., 15:50.
            ex - 147 16v multijet

            Comment


            • #7
              И според мен е от реглажа проблема - няма от какво друго да е!
              sigpic
              Автосервиз, Варна, ул.Наум 8, 0888757558
              Alfa Romeo GT 1.9 16v 05'

              Comment


              • #8
                Отлагам го за Сряда, че имам работи идните 2 дни. Ще пиша, как са се развили нещата.
                ex - 147 16v multijet

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от emzo Покажи съобщение
                  Отлагам го за Сряда, че имам работи идните 2 дни. Ще пиша, как са се развили нещата.
                  Имах същата нестабилност на 156цата, след 3 реглажа, накрая го уцелиха...

                  Последния път се хванахме я правихме - макс отворена - проба. макс затворена - проба, накрая си я оставихме на заводските параметри и се успа. Даже по едно време мислех да сменям пак тампоните на надлъжните щанги отзад че ми се струваха много меки и при натиск колата играеха. Много мяташе гъза на напречни неравности - фуги, бабуни.
                  Направихме я на заводски данни накрая и мноого леко се подмяташе, което изчезна като сложих зимните гуми - вероятно и калпавите ми стари летни гуми са подпомагали ефекта. Имай предвид и това.
                  Ако междувременно са сложени други гуми, може и да да объркват още повече картинката.
                  Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                  ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                  Comment


                  • #10
                    Сега ако пазиш и разпечатките
                    ex - 147 16v multijet

                    Comment


                    • #11
                      Виж реглажната щанга, понякога "пластината" дето "ексцентрира" шапката на болта около нея се криви - на реглаж е ок, но след време изтърва.....
                      Принципно в какво се изразява "нестабилноста".....
                      "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                      F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                      Comment


                      • #12
                        При скорост над 80км/ч при неравност на пътя се заклаща и задницата сякаш се мести. Поне така го усещам аз.

                        На място като е, колкото и да я лашкам не мога да я заклатя така. Амортисьорите за мен са отлични.
                        ex - 147 16v multijet

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от emzo Покажи съобщение
                          Сега ако пазиш и разпечатките
                          Имах някакви разпечатки, ама заминаха с колата.
                          Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                          ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                          Comment


                          • #14
                            Нещо крива джанта...вдигни я на крик, подпри главината и пусни крика даостане колелото във въздуха и я размърдай насам натам.Пък ако можеш и двете едновременно.
                            По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                            конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                            Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                            Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                            Comment


                            • #15
                              Не е гуми, не е джанти.
                              ex - 147 16v multijet

                              Comment

                              Working...
                              X